En jäktig morron

förmiddag..... första passet avklarat  =) skönt. blev ju lite annorlunda idag när fam. E är ledig. Jag mjölkade dem tre nykalvade korna i "gamla lagårn" åt L. för han mjölkar INTE!! men visst kan jag mjölka, är såå mysigt. men man får se upp så inte damen sparkas.... men det gick toppen bra och dem två som fick spruta mot mastit (juverinfamation) stod still med =) helt OTROLIGT! igår när jag och V höll på med dem så kunde dom inte stå still...
Usch, gillar inte juverinflamation, brukar bli så att kossan lilla blir tre spent... inge kul att mjölkaur en ko och upptäcka att det inte kommer mjölk utan keso eller youghurt... blää... det känns så obehagligt i händerna!! ibland kommer det blod med... då ser det riktigt otäckt ut.. men så länge man har koll och att det INTE kommer i tanken så går det ju bra. =)

sen bar de iväg till mjölk lagårn, raka skit och strö. sen fodra ensilage till mina mjölkproducerande donnor!
hjälpa J och mjölka lite sen byta ko grupp.

går ner till ungdjurslagårn för att kolla läget... ser att skitränann är FULL!!!!!!!!! NNEEEEEEEEJ! typiskt.... då får man lägga sig på knä och trycka för hand och sprinag till logen och hämta halm.... suck... höll på ca 30 min... men så fint det blev! är glad att jag inte kom senare. och sen är det vädligt svårt att hålla den där hårfina balansgången så att det inte blir stopp...

men vi var klara i tid imorse =) skönt!!

i eftermiddag ska jag klippa lite svansar! har fått två sprillans nya batterier till kosaxen! =) jippi!


Kosax! =)
Jätte skönt att slippa
sladden! =) =)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: