Lite om mig...

Jag kanske ska skriva lite om vem jag är....??

Jag är en helt vanlig tjej som inte hade någon anknytning till lantbruk som liten... eller jo... jag gick hos dagmamma som hade lite grisar o kalvar...
Men mina föräldrar har inte haft lantbruk....
Men jag har alltid haft en stor kärlek för kor! varför?? jaa... varför är himlen blå??
Dom är så fridfulla! bara tuggar tuggar tuggar om och om och om och om igen =)
så lugna och fina. Om man stoppar näsan i en ren kopäls (helst på ryggen) så luktar dem UNDERBART!! =) (jag vet att jag är knäpp, så sluta tänk det!)

Kor är otroligt INTELLIGENTA: dom öppnar grindar som är låsta med en bult. nu mer har vi satt dit en mutter i änden så nu går de inte... HAHA

Dom öppnade dörrar som var låsta!!! men vi satte dit pinnar på baksidan! HAHA överlistade IGEN!!!

Men dom är otroligt dumma också! dom fattar inte att dom ska in i gropen TVÅ ggr om dagen! man får mota och mota och mota!! kan bli GALEN på dem!!!!!!!
men visst älskar jag dem ändå! =)

jag
That´s me....



Men sen träffade jag K-E!! han hade kor eller har fortfarande! 36 stycken. WOW!! jag lärde mig mjölka, och allt annat som hör till lagårn. även traktor körning! =) =) hihi

image15
Lilla K-E!! Med sina donnor ;)
(tycker själv att bilden blev rätt
bra med suddighet runt om
och K-E skarp...)

Många timmar i denna lagård, skratt, tårar, ilska och en del allvarliga disskutioner =) min fristad helt enkelt!! =)
Tänk vad mycket jag har lärt mig där igentligen! jag hade aldrig mjölkat en ko förut och aldrig gett kalvar mjölk eller rakat skit..... tänk vad lite jag visste och kunde... och jag som tycker att jag kan lite nu.... hmm...

När jag hade lärt mig "allt" så ville jag lära mig mer! jag vill ju jobba med det här!! jag hade varit hos K-E i två år. jag kom på att jag ska gå på lantbruksskola =)
jag tog fram information om olika skolor... jag sökte till Vreta skolan i Linköping. jag kom in!!!!!!!!!
jag flyttade 2007 och läste 40 veckor. åå va det va kul! nya kompisar och nya erfarenheter speciellt från många olika praktikplaster! och en av dem var Vadsätter! som numer är mina goda goda vänner!! vi talar nästan varje dag! =) =)

när jag kom hem så fick jag nys om att Moon sökte arbetskraft! hmm.. Moon.. var vi inte där på invigning 2006??
jo visst var vi det! =)
jag åkte dit och pratade med dom och kollade på gårn. FIN!! 145 mjölkkor i lösdrift, dubbel tia i gropen. plus massa ungdjur.

3 veckor senare ringer dem och sa att jag hade fått jobbet! WOW!!!!!!!! vaddå?? jag fattade inte mycket...
fick lite panik! tänk om jag inte skulle klara av det!! jag ville provjobba och det gick bra.
åkte dit 2 dagar och det gick kalas bra =) helt snurrig i huvudet efter all info.
men jag tog jobbet och den 1 mars började jag! Kan ju inte missa en sån chans!

så nu sitter jag i ett hus och jag trivs som tusan  och har mitt drömjobb! =)  och en kisse har jag fått tag i med =) =)
fattar det inte! är såå glad =)
Vill ALDRIG mista detta jobb! älskar det! även fast att man har skit dagar ibland. men det har ju alla... ;)



image16
Pingelbo! =)

har ju en egen liten gård som heter Pingelbo! har en liten lagård, garage, hönsgård, loge  =) =)


trassel1
min sambo, Trassel.

Min älskade katt! fick han av en vän som skulle flytta från landet till stan. då fick han flytta hit =) =) KUL =) såå kelsjuk =)

Nu har jag hållt på med detta inlägg HUR länge som helst!! SUCK!!!!! allt försvann förut.. så nu har jag skrivit om ALLT!!!
så vad ni än gör!! spara mellan varven! så att det inte försvinner för er!! usch...

hmm... läste härom dagen att man ska skriva korta blogginlägg för folk orkar inte läsa....?? vadå?? är vi lata?? vi kan ju plöja igenom böcker på 800 sidor,... UTAN bilder... detta är lååångt ifrån 800 sidor och jag har ju bilder ;) hihihi
men ärligt,.. är detta för långt?? svara ÄRLIGT!! snälla... hum....
alla tips tas emot tacksamt!

så, nu vet ni lite om mig ;)




Kommentarer
Postat av: Lena

Du är på rätt spår. Ju mer man håller på med djur desto mer inser man att man "inget" kan, men man lär sig ju hela tiden!

2008-05-01 @ 12:19:27
Postat av: Lena

Du är på rätt spår. Ju mer man håller på med djur desto mer inser man att man "inget" kan, men man lär sig ju hela tiden!

2008-05-01 @ 12:21:16
Postat av: lena

HA den tekniken, men man lär sig kanske!

2008-05-01 @ 12:23:38
Postat av: Thomas

Jag har i alla fall orkat läsa igenom allt. Och tycker det är kanonkul, gör inte ett dugg att det är långt! Intressant, underhållande och roligt! Kan det bli bättre.

2008-05-04 @ 19:31:44
Postat av: Örebroarn ;-)

SNYGGING,,,,,,snygga bilder sköt om dig

2008-05-19 @ 20:50:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: