Provmjölkning och 203 är Döende....

Kära lilla 203 är döende! =(
Hon har inte gått på hela dagen och hon är iskall! =(
Har sprungit med vatten till henne! flera flera flera hinkar. Och ensilage har hon fått.


Gott med vatten! =)

Hoppas hon lever imorrn när jag kommer. Men samtidigt inte... vill inte att hon ska lida. Man blir fylld med vemod... Man sitter på knä hos henne och kliar och pratar. Säger små vänliga ord i örat på henne. Hjärtat känns lite tungt.... suck... Men så är ju livets gång...
Lika jobbigt varje gång en av tjejerna blir dåliga... Vi är ju ett team! Vi klarar oss inte utan dom och dom klarar sig inte utan oss.



Vi hade provmjölkning idag.






Lilla "provkoppen"



En ko har blivit klämd eller nåt på ena juversidan. så hon mjölkar blod just nu på en spene. Så vi mjölkar en spene i spann och tre till tanken.
Ser lite kul ut med två maskiner på en ko =)






Vet inte om det syns så bra... Men ni som kan detta med mjöklning kanske ser att det är två maskiner. En går till tanken och en går till spann.


Idag på förmiddan så tog jag en tripp ner till "byn". handla lite och åkte förbi P på macken! =) Lika trevligt som vanligt! =)
Jag såg bensinpriset och blev helt häpen! Jag tankade så mycket jag bara fick i!
Tog tillochmed kort på det! FATTA VAD BILLIGT!!! =) =) =) =) =)



9,55 =)
oups, jag fastnade på bild jag med...... mohahaha



Mycket bilder blev det idag. Men det är ju efterfrågan så hoppas ni blir glada nu =) hihi
Blir tyst här nu i några dagar...
Åker bort imorrn efter jobbet, kommer inte hem förrens på nyårsdagens kväll... så vi får se när jag skriver igen. Blir mycket nu framöver. Men ska försöka skriva lite.


Kommentarer
Postat av: Frida!

Yes.. de syndes att det var två maskiner! fast kanske inte om man inte vet hur det ska se ut med en ! ;) Hoppas 203 blev bra! :)

Gott nytt år!

2008-12-29 @ 21:33:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: