Nässelkalv och gräs

Igår morse när jag kom till lagårn, så hade en ko kalvat.. men vart var kalven?? 
Ingenstans! hmm... E hittade den ute bland nässlorna! aj aj aj!
Jag hade bara shorts på mig... E hade overall, så det blev hans lott att hämta den lilla krabaten... ;) hihi 




 när jag stod och mjölkade en kalv ko, så kom det en hungrig katt... han va sugen på efterbörd... usch usch...





Hörde nåt fruktansvärt dån när jag var hos ungdjuren... jag öppnade dörren och WOW vad det regnade!! =(
det var helt vitt och man såg ingenstans typ... men det går ju inte att fånga regn på bild.. =( här är ett försök











Lite hångel efter maten...



Nu är vi i kalvningstider... en kalv om dagen kommer det. så även denna dag kom det en liten en..






två framben och en tunga är på väg ut



Senare på dagen så kom solen fram igen och det blev super hett! jag spolade samlingsfållan efter mjölkning och när jag gick för att slå av vattnet så passade lagårns mysigaste ko på att dricka lite... ;)





slurp slurp.. gott gott



Det torkade upp snabbt så gräskörningen kom igång fort.



Packning i plansilon pågår med teleskåplastarn



Tippning











När jag åker hem för kvällen så slår dom utanför hos mig. var ju tvungen att ta fram kameran. ljuset var så fint denna kväll. jag önskar att jag hade haft en system kamera! TÄNK vilka bilder jag hade kunnat tagit... men men, en vacker dag så...












Kommentarer
Postat av: Emelie

Kul att du tar så många bilder! älska bilder :) spec. på kor :):)

2008-07-29 @ 12:48:51
URL: http://decembertos.blogg.se/
Postat av: Christer F

Trevligt med vallskörd. Har du fått köra någon maskin ännu ute i skördandet? Det är ju det härligaste med jordbruket enligt mig.



Själv hade jag nöjet att köra den här inte ens årsgamla traktorn för att plocka ihop ett gäng rundbalar för några dagar sen.

N92hayroundbale.JPG" rel="nofollow">http://www.aqualize.se/dump/ValtraN92hayroundbale.JPG

Notera att det är rätt märke på traktorn :)

2008-07-29 @ 23:28:55
Postat av: Christer F

Hepp, blogg.se ville inte ta länkar med underscore i filnamet. Testar igen med en renare länk.

http://www.aqualize.se/dump/ValtraN92hayroundbale.JPG

2008-07-29 @ 23:31:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: