Kalvkor i Gropen och nytt omklädningsrum

Känns skönt att jobba förmiddags vecka! =) man börjar kl 5.30 och går hem vid 14. man hinner med så mycket annat då =)
När man jobbar eftermiddag, 9.30-18, så sover man ju hela morgonen.
Men imorrn blir det 5.30-18.
The big boss
ska åka och hämta äpplen nedanför skövde. Så jag tar bägge mjölkningspassen. Och om det finns arbete på dagen så tar jag det med. Annars så åker jag nog hem en sväng.


Imorse så trodde jag att det skulle gå smidigt att mjölka! Och tänka sig så grymt jävla skit fel man kan ha!!
Fredagens frustration satt kvar kände jag! Jag tände på alla röda direkt!
Det har kommit upp några nya kalvkor till mjölket, vilket gjorde att det var samma visa som i fredags! Kor som springer och letar efter sina kalvar i gropen. In från fel håll, in och ut fram och tillbaks!!
TUR att man är ensam ibland!

Sen så skulle ena koa ner i gropen till mig! HUR ska detta gå, tänkte jag. Men som tur var kom hon aldrig ner! =)


Det finns INGA kalvar i gropen lilla du!

Dom börjar gå mig på nerverna nu!! Det är bäst för dom att dom sköter sig imorrn!


Idag har det varit en kalvning. Jag och Tobbe fick dra ut honom sista biten. Mamma ko orkade inte krysta tillräckligt.


Välkommen till världen  =)



Vi håller på att sätta upp rörmjölkning i gamla lagårn, så det ska underlätta lite. Och idag fick Boman komma och hjälpa oss att skära glasrör.


Boman och Tobbe fixar.



Tog lite rara bilder på det nya omklädningsrummet.


Detta är "grov-rummet"
ENDAST lagårdskläder



Det "rena-rummet"
UTAN lagårdskläder.


Snygg lampa över handfatet.

Men allt är inte klart än. Det ska dit speglar och lite bänkar och annat smått.



Kommentarer
Postat av: Frida

Faaasen vilken snyggt omklädningsrum ni hade!!!! GÖTT =D . Nej, gud jag läste att du också hade fått det.. nåt skumt är på gång!! hahaha.. Cool bild på kossan som har huvudet neråt i gropen! hahaha! =D .. en smart en, hon tänkte säkert att mig lurar ni inte.. var har ni gjort av min kalv?? Jag har ingen anin om hur den där mullerup vagnen fungerar.. den blir ju i Nya lagårn sen.. men vi skulle ha 4 st vagnar som gick tror jag.. Ja, vi måste ses snart?? PUSS

2009-03-30 @ 17:39:05
URL: http://friidus.blogg.se/
Postat av: Jimmy

faktiskt cool gård du jobbar på!



räcker censuren till i gropen eller blir det mindre smickrande ord ibland?

2009-03-30 @ 18:28:43
Postat av: HIHI

Ska inte kravkossor kalva i box?:P Jävla skitregel krav har att kalven ska gå med kon ngra dagar, bara konfliktbildande!!! Nej tacka vet jag bort med kalven direkt efter den blivit slickad torr o sen lite met till kon så är det glömt.

2009-03-31 @ 13:46:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: