Tisdag

Pust,nu är jag hemma efter 12,5 timmar på jobbet! Är skapligt seg nu. Ska ta mig en lååång varm dusch snart! =) ska bli skönt, och den är väldans välförtjänt oxå! =)

Jag mjölkade imorse och fan vad arg jag blev på den där kalv koa!! det slutade med att jag stängde in dom två i behandlingsboxen! Där fick dom stå hela mjölkpasset så jag slapp jaga ihjäl mig på dom i gropen!



Men hon gav sig inte. hon skulle UT!!! hon stångade och levde APA! jag trodde att hon hade sönder halva lagårn! det lät som det!


Men tillslut blev jag klar och gick ner till gamla lagårn, till ungdjur och får.


jag blir lika barnslig varje gång jag ser dessa! Visst är dom underbara!
och lammen piper så sött =) =)



GOTT med mat =)



mätt i magen =)

Och detta med att krav-kor ska kalva och gå med kalven i box stämmer bra det. det är det vi gör. och just därför så ränner korna som galningar i gropen och letar efter kalvarna! Jag tycker att det är bättre mot, korna, kalven och Djurskötare om man tar kalven direkt efter födseln! Alla mår bäst av det då! Men krav är ju krav..... Kostym nissar som tror att de vet bäst.... suck....



Hjälpte lite kalvar att dricka i kalvamman idag med. och efteråt såg det ut såhär:


Siesta! MYYYYS




Vilket härligt vårtecken!!! =)
idag har det varit varm och skönt! =) lite blåsigt  men vad fan, hellre det än 25 minus!!

Tänk imorrn är det APRIL!!!!!!! Snart kommer tusselagon!!!

Eftermiddags mjölkningen gick skit bra! =) jag stängde in dom där korna i behandlingsboxen och allt gick som på räls... nästan ;) haha!
kom hem i tid iallafall!
 
Jag tog mig en prommenad upp till Ica med lite kläder som var förstora som jag skulle skicka tillbaka. Jag sket i att duscha innan utan jag knallade dit i mina "rena" arbetskläder. och fan vad folk verkar ha problem! ALLA glodde som fan! Alla jag mötte, alla jag gick förbi, folk i bilar, ja alla, LIIIITE jobbigt!!!! varför måste folk glo på en när man är arbetsklädd?? Vad är det för märkvärdigt???
suck....

Nu ska jag ta mig en dusch och äta kvällsmat till tvn. sen sussa kudden! ska upp vid fyra imorrn bitti och mjölka!

Natti natt


Kommentarer
Postat av: Emelie

Håller verkligen med om det där med att man ska ta bort kon å kalven från varandra direkt.. Bara synd om dem när de går så länge, usch...

2009-04-01 @ 11:55:30
Postat av: Anonym

Är du säker på att de glodde eller kan det vara inbillning för att du tror att de ska göra det ?

Verkar som du mår bra och det är jag glad över

kram/Ewa

2009-04-01 @ 16:10:25
Postat av: kristian

hej ëmmili

välkommen till restuarengn 4 v¨ången i örebro



hälsingra



krisdtian från örebro¨

2009-04-02 @ 20:20:57
URL: http://dadet.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: