Sista dagen

igår var sista dagen på gården.
Känns inte så himla kul... Vill ju mjölka! det är så härligt!

igår hade det kommit tillskott. dom kom förra veckan. Fyra kvigor kalvade. Så nu har vi små bäsar igen! =)





några få dagar gammal.


jag städade i stort sett hela dagen igår. tömde foderbord, gjorde rent runt blandarn, och började skura golvet i mjölkrummet.
GG städade med:


GG tvättade mattor till hönsen



Veterinären kom också. Två av kvigorna som kalavade har juverinflamation.
Så den ena fick penovet, och den andra hade aurius, (stavas det så?)
Så henne kommer vi inte ha kvar. Vi får se om det blir nödlsakt eller om
hon skickas med slaktbilen.
Hon har 21 dagar i karens.... =/

Mjölkningen gick bra som alltid! känns tråkigt att jag inte kommer mjölka längre. Och dessa tjejer kunde jag verkligen alla utan till!
431, har knappnåls små spenar, och släpper all mjölk direkt, och kommer in först.
335, tre spent, svart.
571, mjölka extra på höger bak.
osv
osv
osv.

Men jag kommer ju få mjölka om han behöver hjälp, men det kan ju ta ända till nästa vår! det är ju ingen som vet.



Kommentarer
Postat av: kickan34

va söt kalv och ko!!!! :)

2009-09-01 @ 20:49:28
URL: http://kickan34.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: