Åtta dagar hos kossorna

Hallå!

Nu har jag vaknat till liv efter åtta dagar hos kossorna! Jag bjuder på lite bilder från veckan! =)




Röret till foderautomaten gick av.... Kossorna mumsade friskt i sig!
Vi motade fort ut dom på bete, så dom inte skulle få i sig för mycket!
det blev två och en halv strövagn!  pust pust!



Smilla var med i lagårn och drack massor av färskt mjölk! =) Gott!
Hundar blir dåliga i magen av pastöriserad mjölk.
Men inte av färsk mjölk från kossorna! =)



muuuu



199 mjölkar bra! =)



Längtan efter frihet....
(Måste bara mjölkas först)



Smilla ville leka med fågelungen!



Han/Hon växer och frodas! Småflyger lite och sitter gärna på fingret
när han/hon äter.



Ja, varför inte lägga sig på dom uppochner vända klövbaden och vila
lite, medans man väntar på mjölkning!? ;)
det är ju så mjukt och skönt! =)



Tillökning i bregottfabriken! =)










veterinären fick komma en sväng....







Mamma mu får ett sår.







Min praktikant fixar ihop spannen!
Hon fick in en riktig snits på det där till slut! =)



jag skurade mjölkrummsgolvet några gånger också... Jag har lite
dille på det där. Vill ha det så rent som möjligt!
Det blir så fint när man har skurat av det! =)

Vi började tvätta gropen också, men tog inga bilder på det... Men det kommer säkert i veckan. Då är det dags igen! =)





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: