Jag är mållös!

I fredags fick jag ett telefonsamtal. Det var facket som ringde!

Han lät lite dyster..... Han sa att Bauhaus har rätt!!

WHAT!!???
Jag kokade!!

Dom har hittat kryphål så dom kan bete sig såhär. Dom skriver kontrakt i 6 veckorsperioder, trotts att jag har schema till september!

Det innebär att jag är provanställd och det räcker med att dom inte gillar min hårfärg så får jag gå. Det sa facket!

Men facket tyckte att det var förjävligt att jag fick gå pga av att jag försökte skydda mig själv! Men han kan inte göra nåt!

När vi lagt på så var jag så arg så tårarna kom! Jag försökte knipa ihop! Bauhaus är fan inte värd mina tårar!

Jag kommer aldrig mer handla där, och jag vet att några av er inte kommer göra det heller. Mina vänner kommer aldrig heller att sätta sin fot där mer!

Jävla tyskmentalitet alltså!

Jag funderar på att publicera texten som jag tog bort härifrån.... Jag skiter väl i Bauhaus nu... Men frågan är om det kan skada mig framöver med nya jobb!

FAAAAN!!! Jag är så arg! det räcker med att åka på E20 förbi det där jävla stället så ökar min puls!

Gör mig en tjänst! Bojkotta Bauhaus!!!



Kommentarer
Postat av: Putte

Det där är ren diskriminering. Lika väl som att säga upp / avsluta provanställning pga hudfärg, kön, nationalitet etc. Kontakta DO !!

Kan säga att även jag har låga tankar om Bauhaus. Anlitade deras tjänst "badrumsvärlden" förra året för att renovera mitt badrum. När arbetet var klart slarvade de bort min hem-nyckel (som dock återfanns senare ...utan att de bad om ursäkt ), hade ingen koll på om att jag hade betalat och krävde mig på slutfakturan (25.000) en gång till , samt slaravde genom besiktningen av badrummet. Kan även nämnas ett den entreprenör de anlitade har slutat jobba mot Bauhaus , pga att de (Bauhaus) har svårt att betala fakturorna i tid + är allmänt struliga.

2011-06-21 @ 13:25:16
Postat av: Daniel

Det var fan för djävligt. Ja jag kommer då inte sätta min fot där nå mer gång. Att man ska behöva bli rädd för att mista sitt jobb pga en tokig gubbe! Ja nä där ska du aldrig mer sätta din fot. Du vet inte vad gubben bor.. Det kan ju bli ett hembesök.. Men fråga om vett går och banka in i idioter????!!!!

2011-06-21 @ 13:25:24
URL: http://www.metrobloggen/sandhagen
Postat av: KIKI

Förstår precis hur du känner Emelie, det är för dj**ligt!!! Som du vet har jag liknande erfarenheter av att arbetsgivare - helt lagligt -behandlar en som skit trots att man försöker hjälpa både sig själv och resten av personalen att må bättre; jag känner fortfarande olust när jag passerar en viss hamburgeria i Marieberg, trots att de idag har en annan skylt.. Så vi kan hata och bojkotta tillsammans, om det nu är nån liten tröst.. :/ Av erfarenhet blir man vis och luttrad, men hoppas nu verkligen att du hittar ett nytt jobb med en schysst arbetsgivare! Handels- och servicebranchen är tyvärr inte det bästa på det området... Stor styrkekram till dig!!

2011-06-21 @ 13:38:27
Postat av: Sandra

Handlar nästan aldrig där ändå för jag tycker det räcker med de svenska byggvaruhus vi redan har,samma sak med Mediemarkt (el hur det stavas) Du hittar nog snart nått nytt ska du se! :)

2011-06-21 @ 19:26:17
URL: http://vastanalantbruk.blogg.se/
Postat av: Ida H

Fy faan... Har själv varit med om liknande situationer, men då har det gällt bönder, faktiskt! E så surt att företag kan utnyttja det där med 6mån-kontrakt, o så peta en för minsta lilla obehag... Men man blir sårad, tappar tron, men sedan lär man sig av sina erfarenheter att ta vara på sig o stå upp för sig!! Man kommer ur det som en starkare människa! =) Och jag tror att det är många som unga som går på en sån nit nån gång, du är inte ensam!! Kraam!!!

2011-06-21 @ 21:49:42
Postat av: Ola Mattsson

Publicera texten läser man din blogg har du sunda värderingar och det är många som läser vad du skriver.

Har man inget att dölja har man inget att frukta så du lär inte få något svar från bauhaus som du fick från MacDonalds. bauhaus vill inte ha publicitet du har allt att vinna de allt att förlora.

2011-06-21 @ 23:19:15
Postat av: Anonym

aldrig mer bauhaus och har aldrig vart där finns bätrre stälen att gå till .....

2011-07-10 @ 17:01:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: