Pedagogik

Jag har varit lärare i två dagar i en klass tre.

Det har gått kanon! Vi har haft matte, engelska, bild, musik och svenska!

Idag i personalrummet så frågade mina kollegor mig om jag läser till lärare. Det gör jag ju inte men jag är lite intresserad.
Dom tyckte att jag skulle bli lärare, för jag är duktig och ser varje individ!
Jag har koll på läget och gör ett bra jobb.

OJ! Vad jag blev glad över att höra det!


Klassen som jag har haft har varit super! Vi har haft jätte kul!




Så visst om jag nu skulle plugga, så vet jag inte vad jag skulle läsa till.... Jag vill ju ha allt! =)

Men jag är pluggtrött nu... Jag vill jobba!

Då är det perfekt att jobba som jag gör. Då får jag känna på olika åldrar och ämnen!




Kommentarer
Postat av: Garson

Vet inte vart du kan hitta undersökningen men google vet nog.



Men förra året gjordes det en undersökning om löner mellan folk som jobbar som lärare men inte har utbildning och lärare som har tagit flera års studielån för att utbilda sig. Jag kommer inte ihåg hur många år man fick jobba men det var MÅNGA för att börja tjäna på utbildningen.



Bara lite friendly information from the other side of the globe :)

2012-02-19 @ 14:12:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: