Sverige i ett nötskal!

Jag är så förtvivlad! 
I fredags var jag tvungen att gå till arbetsförmedlingen och skirva in mig så jag får pengar under julen. 
 
Vi pratar och jag säger att jag inte är så orolig över att finna ett jobb i januari. Jag är ju timmis på mitt gamla jobb och har några krokar ute på vift. 
 
Då säger arbetsförmedlaren att jag INTE ska tacka ja till jobb på timmar! 
VA!? Hon måste ju skämta! 
Nope, hon avråder mig från att tacka ja till jobb när skolan ringer om det inte är 8 timmars arbetsdag! 
Men hallå!? Hur är tanken då? Hur ska jag då kunna få in en fot? 
Hon tycker att jag ska vänta tills jag hittar ett heltidsjobb. Idioti! Jag älskar att jobba! Jag vill jobba! Jag skiter i om det är 4 timmar om dagen! Alla timmar är bättre än noll! 
 
Vem har kommit på detta löjliga system? A-kassan säger nej till ersättning om jag är timmis under 8 timmar/dag. 
Detta är ju sjukt! Då kommer ju fler och fler att sitta hemma och glo i väggen! 
 
Kan någon förklara detta för mig? Detta är helt sanslöst!!! Jag blir så knäckt!!! 
 
Vad ska jag göra nu? Hoppa av A-kassan och chansa på att jag får ihop timmar ändå? Njaee, det är en aning osäkert tycker jag! 
Ska jag ta A-kassa och säga nej till timmar? Öh, NEVER!!! 
Så just nu sitter jag i ett moment 22! 
 
VAD SKA JAG GÖRA!??? 
 
 
 
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: