Hårda kommentarer

Usch... Fick en sån hemsk kommentar på bloggen att jag inte kan dansa. Att jag borde hålla mig till att mocka koskit istället för det är det enda jag kan.... Det gör ont i hjärtat att höra sånt... 
 
Jag vet att när man bloggar så får man vara beredd på att höra och läsa otrevliga saker. Men varför ska man vara beredd på det? Varför är det så svårt för folk att sköta sig?? 
Varför ska jag vara beredd på att ta emot skit? När man sitter bakom en dataskärm så är det så lätt att häva ur sig saker, skriva kränkande kommentarer helt anonymt utan att ens ha en tanke på hur ont det kan göra för den andra personen. 
 
Jag vet att jag dansar hysat bra. Jag är inte lika bra som jag har varit, men jag är inte dålig. Det är inte det jag hänger upp mig på. 
Denna person som har skrivit till mig skulle nog aldrig våga säga det till mig rakt ut i verkligenheten. Det är det som stör mig. Varför häver man ur sig såna här knäppa saker om man inte törs stå för det? Om denna person nu vågade stå för sakerna han/hon skrev så skulle det stå namn efter. Men nu var kommentaren från en anonym. 
 
Det märks att det är någon som inte är från min bekantskapskrets när det gäller kor. För dom som arbetar med kor vet hur viktigt det är med skitrakningen och att vi gör ett sjutusan bra jobb! Att ta hand om kor är fan viktigt. Det är inte bara att raka skit och ge mat. Det är ett slags hantverk! 
Fråga mina fantastiska elever som jag har undervisat! 
 
 
 
Men jag fick en kommentar på fejjan från min tränare: "Du är skit bra. Det vet du. Sen att den som skrev det inte kan föra ordentligt är hans problem. Jag dansar gärna med dig alla dagar i veckan"

Det värmde otroligt mycket att få höra det! =) Han som tjatar och gnatar och pressar och skriker på träningarna. Han som får mig att få blodsmak i munnen och vlja dö. Han som verkligen vet hur man ska köra slut på mig, så man ligger i ett hörn och kippar efter andan! Han är GRYM som tränare! Jag längtar till hösten! Då ska jag börja för honom igen! Något säger mig att han är tuffare än någonsion nu ;) haha! 
 
Jag vill hitta någon som vill börja träna med mig och som vill köra hårt. Kanske nå tävling igen. Min dröm är ju SM. Men i detta skick jag är i nu så klarar jag nog inte ens en R-tävling.... Jag är sämst nu! 
Jag måste börja träna upp mig igen! 
Så ett par terminer för Palle och Maria, sen är jag nog redo, om jag inte dörr under tiden :P haha! 
 
jag älskar att dansa. Så länge jag gör det blir jag inte dålig! 
 
Det jag vill säga tror jag är: Ge fan i att lämna kommentarer om du inte törs skriva dit namn och stå för dina ord! 
 
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: