Köttfri dag

På mitt jobb så har politikerna infört en köttfri dag! 
 
Varje onsdag får vi vegetariskt. Visst, fine. Jag är inte anti det. Men det jag blir förbannad över är att varenda onsdag får vi Quorn eller soja färs. 
Varför får vi köttsubstitut?? Varför kan vi inte få annan mat någon onsdag?? 
 
De andra dagarna kan vi få potatis och purjolökssoppa, potatisbullar, pannkakor, osv. Men så fort det är ONSDAG får vi alltid alltid alltid köttsubstitut! 
Detta är fan inte klokt! Eleverna vet inte skillnaden. 
 
Detta möts jag av vaje onsdag: 
- "Emelie, tål jag det här?"
- "Emelie, är det fläsk eller nöt? Jag får inte äta fläsk"
 
Eleverna ser inte skillnad på svamp och kött. Ja, Quorn är en svamp. 
 
Iochmed att denna är svamp, så ökar risken markant att få denna farliga dvärgbandmask som sprider sig i Sverige. 
Jag tycker inte om Quorn. Det smakar knepigt och konstistensen är svampig. 
 
Varför kan vi inte få våran goda potatis och purjolökssoppa en onsdag?? Då blir det ju super tydligt för eleverna att det är en köttfri dag. 
 
Finns det någon som kan förklara detta?? Jag förstår inte varför vi endast får samma rätter varje onsdag. Quornfärs eller Sojafärs. Något annat serveras inte. 
 
 
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: