Smärtan från helvetet som ingen kan förklara!

Att komma hem från jobbet är en befrielse. Kroppen slappnar av och smärtan sköljer som en våg över mig. Jag ligger på hallgolvet och låter tårarna sakta komma. Jag behöver inte bry mig längre, den där fasaden kan falla. Jag ser en droppe på  min nästipp som bara väntar på nästa droppe, så att de kan lämna mig och landa på golvet. En liten pöl bildas. 
Kramperna kommer och går som stötar och det känns som jag ska svimma. Men det gör jag inte. Smärtan håller mig vaken. Se till att jag ska känna varenda stöt som går i kroppen. 
 
Jag har haft fullt upp med att kunna gå idag. Trappor är värst och skratten. Jag har hållt mig på mitt kontor och läst mycket. På mina lektioner har jag bitit ihop och satt på mitt leende. 
Jag är en duktig skådespelare, det måste jag vara. 
 
Jag ringde läkaren igår, och idag. Dom kan inte göra mer säger dom. Dom hittar inga fel på mig. Alla prover visar fina värden. Men varför har jag då så ont? 
Dom vet inte. 
Jag vände mig till ett annat ställe idag. Jag ringde försent fick jag till svar. Jag skulle återkomma imorrn vid 7-tiden. 
 
 
Jag vänder mig bara till sjukvården när jag verkligen behöver. Jag är nästan halvdöd om jag ska uppsöka akuten. Jag har haft ont i cirka 5 veckor nu. Nu är det så illa att jag knappt kan hålla fasaden uppe längre! Jag måste få hjälp! 
Jag kan inte komma hem för att falla ihop i en hög på golvet och ligga där i 3 timmar för att sedan ta mig till sängen och kvida 3 timmar till, innan sömnen tar mig. Det ska nog tilläggas att jag varit hos läkaren två gånger och fått två penicilinkurer utan att det blivit bättre. 
 
Detta är galet ohållbart. Men jag vill jobba. Jag orkar inte sitta hemma. Jag var hemma i tisdags. Rastlösheten blev snabbt ett faktum och dum som jag är så kände jag mig bättre så jag gick och simmade! 
Det fick jag ju betala tillbaka dyrt när jag kom hem. 
 
Vad är det för fel på mig? Var är mitt konsekvenstänk? Är jag en tonåring eller? Herrejisses! Jag är nog för envis för mitt eget bästa! 
 
Men imorrn ska jag verkligen ringa och se om jag kan få hjälp. Jag börjar bli rädd. Då skenar mina tankar så in i baljan långt bort! Usch, alla möjliga konstiga saker ploppar upp i min hjärna och jag får panik! 
 
Mina eftermiddagar spenderas just nu i böckernas värld. Jag har läst ut min bok på svenska så nu har jag riktat in mig på engelska böcker. Jag måste verkligen börja utvecklas i engelska! Min grammatik är avskyvärd och min stavning ska vi inte prata om! 
När jag pratar som blir det ju svengelska eftersom jag tänker på svenska och översätter rakt av! Jisses amalia! Dags för en utmaning! Jag har två böcker som jag ska plöja igenom. En är litteratur som eleverna läser och en hittade jag på bibblan på jobbet. 
Problemet är att det tar sån tid att läsa på engelska. Jag läser redan långsamt och på engelska tar det sådan tid! Men men, tålamod tålamod! jag vill utvecklas, då gäller det att ge sig fan på på detta! Så inga mer svenska böcker förrens jag klarat mig igenom iallafall EN engelsk bok! 
 
 
 
 
 
 


Kommentarer
Postat av: Anonym

hoppas de blir bättre :( <3

2014-11-27 @ 21:14:07
URL: http://melzies.for.me
Postat av: Anders

Hej jag känner igen mig i dina problem har själv haft problem med magen och varit på div undersökningar men dom hittar ingenting. Hoppas du får en lösning på problemen.Kram

2014-12-17 @ 10:45:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: