Fredag - dagen då inget är som det ska

Det är nåt visst med fredagar. Eller hur? Inget är som det borde. 

Igår var en sån dag. 

Dagen började bra med massa fredagsmys. :) 

Frukost! Gotteligott! 


Fredagsmyyys! 616 och jag brukar inte vara vänner. Hon brukar ofta springa igenom roboten. Men igår morse så ville hon både pussas och kramas en stund :) 

Härliga vy att se.
Man stannar upp och bara älskar att se detta! Så vackert. Stilla och fridfullt! 

Men sen började det hända saker. 
Jag reagerade på att det var en sån otrolig kö i "korridoren". 
Det visade sig att en dam hade fastnat i grinden på nåt konstigt sätt! 

HUR lyckas man med något sådant?? 
Efter mycket om och men kom hon loss. Alla mår bra och ingen blev skadad. Men de andra damerna som stod på kö var inte snälla kan jag säga! Jag blev tokarg på dom och det fick dom höra också! Kossor vet inte riktigt vad hänsyn är tyvärr :/ 

I samlingsfållan innan roboten så blev det bråk. De stångades för fullt och jag som spolade spalten avbröt det hela med vatten. Dom ställde sig då och drack vatten ur slangen :) 
Jag gillar inte att de bråkar, stångas och rider på varann på spalten. Den är ju lite hal. De kan skada sig. 

Pigan råkade få i typ 3 kubik vatten i stöveln! Tur att solen sken så det fick torka under frukost och lunch. Inte så jätte skönt måste jag säga... 

Sen vände dagen och blev hyfsad ett tag :) 
Vi kör gräs nu. Andra skörden ska in. 


Jag hjälpte till att dra ut plasten. Snacka om att man blir bländad! 


Grääääs!!! 


Minna ni lilla 720 som hade ont i knät? Jag jodopaxade henne ett par dagar. Sen lät jag det vara. Men igår blödde hon igen. 
Jag spolade rent såret med vatten och sen tog jag blue spray. Helt otroligt bra spray! Det blir som ett plåster. 
Nackdelen är väl att jag ser ut som en smurf. Det går inte bort så lätt från händerna. Jag fick min tumme full. Men vad gör det? 
Ska kika på henne på måndag igen :) 

Lagom när det var dags att gå hem så ser jag en tjej som står och glor på mig. Jag reagerade inte. Men sen tog det tre sekunder. HUR kunde hon komma dit?! Va fan! Kor på rymmen! Jag smsade min chef som släppte ut vallhunden. Sen fick han jobba lite :) 
Kossorna kom på plats och jag riggade grindar och kedjor så att de inte smiter under helgen! :) 

Hoppas ni får en bra helg! :) 


 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: