Målilla!

 
 
Nuså mina vänner! 
 
Dags för Målilla inlägget. Det första försvann ju... Teknikens under! 
Aja, dags för nya tag! 
 
Målilla i år var helt fantastiskt! Toppen väder, toppen tävlingar och bara härliga människor! 
 
Jag tävlade redan på fredagkvällen. Banan var riktigt blöt och seg. Jag drog aldrig fullpull utan trodde att jag låg i botten. När jag ska dra mitt sista drag så får jag reda på att jag LEDER!??? 
VA!!!?? HUR har det gått till?? Jag nästan DOG!!! 
Jag var riktigt laddad när jag stod på startlinjen. När jag laddade upp gasen så såg jag hur kopplingen sprutade gnistor mellan benen på mig. Men jag hade bara en sak i huvudet. KÖÖÖÖR!!!! 
 
Jag gasade som aldrig förr och höll liiiite längre på kopplingen! Vilket drag jag gjorde!!! Inte fullt men inte långt ifrån! Det blev mitt längsta för kvällen och mina nerver låg 5 dm utanför kroppen. 
 
När Peter drar sitt drag så kan jag inte andas! Vi drog nästan lika långt! Tid och rum stannade, det susade i mitt huvud och jag kunde knappt stå. 
Resultatet kom och jag kissade nästan på mig. 
 
Peter slog mig med 34CM!!!! 34 cm!!!!!! FATTA!!!!! 34 cm!!!! Det är ju en trätoffel!!!! Herre min gud!!! 
Det var helt sjukt spännande!!! 
 
Men jag är lycklig som kom tvåa! Kul att ta placeringar! Då klättrar man i SM-serien!! =) Det är en underbar känsla nu när trakorn äntligen börjar hålla ordentligt! =) 
 
 
 
Vi firade tills solen gick upp! 
Dag två så mådde vi bra i solen. Stekte och bara flummade runt. Hur skönt som helst. Kollade på diverse tävlingar och laddade inför kvällen. 
 
Herlevi från Finland!! Satan vad dom kan gasa!! 
 
 
Gardenpull för de yngsta! 
 
 
 
Jag inför tävling
 
 
Elli är pågång! =) 
 
 
SOMMAR!!! =) 
 
 
 
På kvällen så fick jag den äran att hjälpa Pullit med diverse ting kring släden. Måste säga det att släden har börjat intressera mig mer och mer. 
Pulling blir helt plötsligt så mycket mer. Så otroligt intressant att lära sig om inställningar osv. Man kan ju göra HUR mycket som helst med släden! 
 
 
Man får en del fräcka bilder från banan. 
 
Under sista finalen som vi alla väntat på så går killswitch vajjern på släden AV!!! Den går AV!! 
Jisses amalia! Tempot höjdes rejält och jag måste säga att pojkarna var otroligt effektiva och proffsiga som löste problemet otroligt snabbt och smidigt. 
 
 
Efter en kvarts skruvande så var släden hel. Men arrangören bestämde sig för att blåsa av tävlingen. Drängarna skulle hinna uppträda också. 
Vi blev bjuda på mat och sen gick vi ner och kikade på Drängarna.
 
 
 
Mitt i alltihop så får vi för oss att faktiskt bli lite privata och hoppa i jeans och slippa pullingställ. Så jag springer i ilfart ner till husvagnen. Flyger ur pullingstället och hoppar i jeans och en vanligt tischa. 
Jag släpper ut håret och kammar igenom det. Tar tre drag med mascran och sen springer tillbaka till allsången. Jag sjunger med och har otroligt roligt. 
Sen ser grabbarna mig och jag fattar ingenting. 
Men grabbarna kände inte igen mig. Dom stod som fågelholkar. "Du har sminkat dig! Om jag mötte dig på stan så skulle jag inte känna igen dig!" Var kommentaren jag fick. Jag har aldrig känt mig så naken tror jag. Sen säger en av dom: "Emelie. Du kan gå i ditt pullingställ och vara osminkad. Du är fin som du är."
Kärlek mina vänner. Detta är kärlek! Att höra att man är fin i skitiga pullingställ med jällivarehäng är tusan inte riktigt riktigt. 
 
Jag blev uppriktigt sagt riktigt rörd. Aldrig har jag hört detta förut. Dom var så uppriktiga. Naket och ärligt. Underbar känsla. 
Men jag kände mig riktigt naken ett tag! haha! 
 
Vi hade ritkigt roligt ända till solen gick upp. Vi dansade, blåste ballonger, gick på nattisprommisar och letade efter turbo i månskenet och skrattade på oss =) 
 
 
Dag tre var mest mysig. Tröskspeedway var ju en upplevelse! Livsfarligt men galet roligt! 
Att få sitta på läktaren och bara mysa var rätt skönt. Bara se traktorna flyta på, slippa tänka så mycket. Bara ta in allt. Dofter, väder, sällskapet, stämmingen. Ja, hela söndagen var bara ett rus av mys =) 
 
Men tyvärr så har allt ett slut. Det var svårt att säga hej då. Hatar att säga hej då. 
 
På vägen hem så stannade vi och åt Hjortkvarns glass! Ett måste när man passerar =) 
 
 
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: