Lejontämjaren

Hua! 
Jag läste precis ut Lejontämjaren av Camilla Läckberg. Denna bok är hemskt bra! Brutal, död, blod och så knepiga saker som får mig att rysa! 
 
Var får kvinnan allt ifrån? Hennes fantasi är ju en aningen längre bort än min. 
 
Boken handlar om en tragisk familjehistoria som sträcker sig många år tillbaka. 
 
Denna bok är en bladvändare. Jag kunde inte sluta. Långa nätter med för lite sömn. 
 
Jag vet inte hur mycket jag ska skirva om detta? Jag vill inte berätta för mycket för er. 
 
 
En flicka är ute och rider en dag och ser en naken flicka komma irrande i den iskalla vintern. Hon har fruktansvärda skador och hon ser tydligt hur torterad hon har blivit. Flickan skakar av köld och hon tar sig upp på vägen. Hon hör inte bilen som kommer, kommer hon hinna undan? Lyckas bilen väja? 
Polis kopplas in och en envis polisfru lägger näsan i blöt och tur är väl det. Detta är en historia som sträcker sig många årtionden bakåt i tiden. 
 
Om man gillar kriminalare och deckare så ska man verkligen läsa denna bok! 
Är man känslig för detaljer ang död och blod, håll er borta. 
Denna bok är en riktig grotesk historia. 
 
Jag vill så gärna skriva om slutet i boken, men jag är rädd att jag avslöjar för mycket av historien då. Men man leker dektektiv och tror man vet vem det är, sen så blir man lurad, så det gäller att hänga med i svängarna. 
 
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: