Arla gård

Idag var vi med jobbet till en Arla gård och tittade på kossor. 
 
Lite van som jag är så hoppasde jag i ett par slitna arbetsbrallor, inte vill jag ränna runt bland kor i jeans. 
När jag kom till jobbet imorse så fick ungarna dåndimpen! 
"VA!? är du BONDE??" "KAN du mjölka kor?" 
HAHA! Dom är så söta! 
Jag berättade att jag har jobbat med kor, (det har vi ju pratat massor om tidigare) Men det var som om verkligenheten kom ifatt när dom såg mina arbetsbrallor. 
 
 
På gården blev det många frågor och jag hjälpte till att svara så mycket jag kunde. 
Vissa elever tyckte att kossorna var jätte läskiga. 
Dom är så stora! 
"Ja, men titta på henne. Hon står här och äter, mumsar gräs. Sen kommer hon gå och lägga sig. Kolla in henne där borta hon ligger och tuggar mat. Dom är super lugna, ingen slåss eller bråkar. Ser du?" 
Hum... ja, då var det helt plötsligt inte så farligt =) 
 
 
 
Jag saknar kossorna. 
Dom är så vackra! Deras fina linjer, deras utryckssätt. 
All kossakärlek. 
Den lugna miljön. 
Ja, det är så mycket jag saknar med kossorna! 
 
Kor är helt klart det vackraste djuret som finns! :D 
 
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: