Trappan!!

För ett par dagar sen så blev jag utmanad på facebook att köra boggie woggie steg i kvarntorps trappan! Hur kan man säga nej till en sådan grej!? 
 
Igår bar det av! Vi mötte upp några fler på plats och sen började resan! Upp för trappan och sen löpning nedför grusvägen. Vi körde en del boggiesteg. Till sist så bara öste vi! 
Efter 5 varv var jag helt slut! Jag fick en otrolig håll och ville bara dö. 
 
 
Men så sa en tjej något till mig som gjorde att jag var TVUNGEN att göra 10 varv! Annars skulle jag få höra hur klen jag var resten av livet typ... 
Så jag mosade på! 
Upp och ner! runt och runt. Fy!! 
När jag äntligen var klar så kunde jag knappt köra bil hem! När jag gasade så skakade benen av mjölksyra. Sen var jag ju tvungen att ta en prommis med voffarna! 
Sakta och lugnt. otroligt lugnt kan jag säga. Vilken smärta! 
 
Jag kan inte fatta att jag fixade 10 varv!!! Det är 4280 trappsteg!!! Jag är stolt! Kanske mest förvånad att jag fortfarande lever! :P 
 
Idag har jag haft otroligt ont i kroppen. Benen, rumpan, ryggen, axlarna osv. Jag tänkte att jag kunde motverka det med lite träning. Så jag gav mig ut på en löparrunda. Det blev 3km i långsamt tempo på asfalt. Ingen styrka, ingen skog. Bara asfalt och lugnt tempo. 
När jag kom hem så kröp jag ner i ett varmt bad. När jag cirka en timma senare skulle häva mig upp så var det katastrof! Det gjorde så sjukt ont!!! 
Jag kunde ju inte gå! 
jag lyckades göra kvällis och ta mig till soffan. Jag kollade hockeyn men med två hundar på magen så toksomande jag! 
När jag vaknade så ville dom gå ut och kissa! Herregud vilken smärta! Jag linkade fram som halta Lotta! Jag har otroligt ont i mina benhinnor! 
INGEN träning för mig imorrn kan jag säga! 
 
Kvällsprommisen ikväll var otorligt smärtsam och långsam. VARFÖR tog jag träpjuxen? Det gjorde det hela inte enklare dirket... barfota hade nog varit det bästa. 
Men med tårar i ögonen så kom vi runt kvällsrundan också. 
 
 
Om jag kommer hålla detta tempo med träningen så kommer jag bli en gladiator snart! Haha! 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: