Öland- dag 2!!

Nu är vi här! underbart! =) =) resan var lååång!
vi åkte direkt efter dansen i Barva. kom till Kalmar ca 5.30. Vi stannade och käka frukost.


ölands bron



Here we come! =)



vila efter resan...



sen kom vi till öland, och fram till Lundegårds camping.
Solen sken och alla sov ;) hihi
vi packade in sakerna och tog en välbehövlig dusch. slockande i kompisens säng i en timme.
skööönt! =)

sen spanade vi in grannarna!
-aaah, är DU här?? och DU  och DU och DU........
haha ha ha ha! =)

sååå himla kul =)


På kvällen så blev det middag i stuga 137!

En gammal klasskompis från Vreta tiden kom förbi och åt och festa med oss! Åsa gåsa =)


glada gänget =)



SKÅL!!



Thats me.. ;) spana in bamseplåstret ;) hihi



åsa och jag =) Lite på lyset....;) var ju inte meningen...hihi



hmm... är inte åsa lite för stor för cykeln??


Inte trodde jag nånsin att en middag kunde sluta med disskutioner om kalvar, kor och skitrakor...
kalvdans....hum... hur tar en kalv stegen??
favvo kor och lite tårar...
sinkor och super kossor med supertuttar!
kobeteenden, och läten
HAHA! HELT otroligt! trodde inte att jag skulle prata om kor på min semester ;) hihi

Kvällen sprang iväg och dansen var kanon! svettigt och AS trångt! lite FÖR trångt tror jag... suck...

Träffade Ture från Öland. har aldrig dansat "ölands fox". men nu har jag det, och jag vill ha mer! =)=)

det var fler än 10 stycken som kom fram och frågade om jag var "Land Emelie" haha! jopp, visst är jag det =)=)


Efter dansen så blev de duschen! när jag kommer ut så är det en hög med killar som hänger vid ett bord. vi börjar snacka en del och jag tycker att en kille är SÅ lik en gammal klasskompis till mig från Vreta. så jag frågar om han känner honom...
-VA!? ja, det är klart! det är min BÄSTA VÄN!!!
FRÄÄNT!
vi ringde till Calle och tjata lite =)

sen kom vi fram till att det var JAG i LAND!
då säger en av dom:
-VA!? jag läste LAND igår hos morsan, och då tänkte jag, att dig får jag nog aldrig träffa. och nu sitter du här!! WOW!!

det sluta med att vi satt och snackade hel natten. kom i säng vid 5 på morronen... ;) hehe känner mig sliten idag, men vad gör det?? satt med 3-4 bönder igår och hade bonnprat! =) hihi
folk runt omkring oss tyckte att vi inte var kloka som kunde sitta och snacka traktorer och hektar. koskit och nyfödda kalvar...
det var en härlig natt! vi sa att vi ska ses mer och åka runt på dans =)=)
SÅÅÅ kul!
tänka sig att man kunde känna sig hemma på Öland! =)




Idag har vi haft maskerad dans! En tävling som man ska klä ut sig i. vad som helst. det var clowner, sagofigurer, doktorer, bond agent med MÅNGA fler! bilder kommer senare...
jag ställde upp med min f.d tävlingsparter. vad var vi utklädda till då??
jo det var lite.... humm.... vulgärt... ;)
ni får se på kort senare ;) hihi

nu ska vi laga mat sen ska vi dansa till BLENDER!!! =)=) =)



Kommentarer
Postat av: Linda

Så härligt att läsa din blogg. Din glädje smittar liksom av sig. Är du alltid pigg och glad?

Jag är inte intresserad av dans, men när man läser hur roligt du tycker det är så kan man känna dansglädjen ändå.

Ang. EU och bloggar, så tror jag att de som ska kontrollera bloggarna är lite avundsjuka, de vill kunna blogga lika bra som tex. du gör och då måste de kontrollera för att lära sig.

2008-06-29 @ 20:32:44
URL: http://lindas-lantbruk.se/bloggen
Postat av: T

Det var ju ganska litet... ;) Skönt att höra att du mår bra! :) Och man blir inte lite avundsjuk...

2008-06-30 @ 09:46:43
Postat av: Garson

omg wtf ^^

2008-06-30 @ 16:38:33
Postat av: Emelie

Nope de har inte det, såpas gamalt tyvärr. Men bara att leta på!

Jag älskar att dansa, brukar bugga lite om jag är ute och så, men oftast blir det "vanlig" dans, du vet typ att skutta runt haha ^^ Men har alltid velat prova på streetdance eller ngt liknande.. Får se hur det blir med det, har gått lite linedance kurser på skolan å så det är också rätt skoj. Vad håller du på med för danser oftast?



Oh verkar som en mkt fin ladugård :) Får förswöka ta ett litet studiebesök där någon gång om man är i närheten, hade varitkul och intressant :)



Hoppas du har det kul på Öland och att de går bra med höften ;)



Kram!

2008-07-01 @ 14:08:26
URL: http://decembertos.blogg.se/
Postat av: Jenny

Åh vad härligt det låter med Öland & dans och att du har blivit Land-Emelie med svenska folket... ;)

2008-07-02 @ 15:31:25
URL: http://drefseryd.wordpress.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: