En lååååång Fredag som slutade bra =)

Då var det Söndag. Tiden rinner iväg! Jag skulle igentligen åka och träna ikväll, men hoppar över det... Jag är fortfarande sjuk =(
Hostar som tusan och näsan rinner..... =(
Ska försöka ta fram snabeljohan och dammsuga lite. Det blir så mycket katthår när man har två katter! och speciellt nu när man bor på så liten yta! jag tycker att jag städar jämt!


I Fredags morse så kom det en kalv till! =) Jag fick dra ut sista biten på han. Han satt fastklämd mellan grinden och mamma. Men det var inga problem alls! =)


Mamma och bebis =)


Sen började jag och the big boss köra upp kor till mjölklagårn och vi fattade inte varför det inte funka i datorn! Efter en stund av funderande och bollande, så insåg vi att vi tagit fel ko!! SUCK!! då var det bara att leta rätt på henne igen och köra ner henne... haha!


Jag är himla rädd för hästar! Och självklart ska det finnas en häst på går´n.
Jag skulle vilja lära mig att rida! Skulle vara så mysigt att kunna ta en ridtur en helg. Ta med mat och vatten och sen vara borta en helg! Tänk så mysigt! =)

Så detta har blivit bra terapi!


När hästen står här så vågar jag klappa honom! =)
Han är 22 år!
Visst är han tjusig! =)



Jag var hos Tobbe i veckan och vi gick till Markus, hans trevliga granne! =)
VET NI vad han har för bestik!!!???
Jag nästan DOG!!!
hade ingen aning om att det fanns såna!



KOBESTIK!!!!!
ååååå så orättvist!!!! vill med ha ju! =)


I fredags hade jag kvällsmjölket. Alla hade gått hem rätt tidigt, för det var ju fredag! jag var ensam kvar på gårn och visst blir man lite depp över att jobba ensam till kl 18 en FREDAG! Men på med radion och upp med humöret =)
jag tar in korna för mjölkning och drar igång! Allt går kalas bra! TILLS.........................

DOM NYKALVADE
kommer in och ska mjölkas! Den ena lägger sig på mage! och den andra sparkar nästan av mig armen! jag hämtar ett rep för att knyta fast henne i ena benet! istället för sparkbåge!
Men jävlar vad hon började sparka!!!!
Hon träffar en bult med klöven och hon börjar blöda!!
Jag ringer Göran, han kommer ner och vi kämpar med det där kadavret till ko!!! fan vad trött jag var på henne!


ser ni bulten?? Följ vattenslangen upp en liten bit. så ser ni en liten skruv bredvid blodet på plåten...
Hon var helvild! Vi fick knappt ur nån mjölk alls.

Sen hade vi ju den där kon som la sig på mage! Hon lyckades trycka sig ur gropen!!! Vi fick in henne igen och jag kunde mjöka.
då gick Göran hem igen. och allt var frid och fröjd! =)  TILLS....................

Hon var färdigmjälkad,
då kommer hon tillbaka!!! Hon letar efter kalven. Så innan jag hinner se vad som händer så har hon kommit in i gropen från fel håll! Vilket innebär att kossan som var på gång in i gropen inte kom in. Utan hon gick förbi och ut i lagårn igen!!!
Detta kan fan inte vara sant!!!

Jag fick mjölka klart alla och sen köra allihop igenom gropen igen så jag skulle få tag på koa som smet igenom!

Jag blev över en timma sen!!!!
Snacka om att jag var mindre glad!

Men så plötsligt ringer Tess mitt uppe i allt! Och ville komma =) SJÄLVKLART får hon det! =)
Hon hoppar på bussen och jag försöker bli klar i lagårn!

När jag sen kommer ut och ska åka hem så får jag nästan gräva fram min bil!!! FÖRBANNADE SNÖ!! HATAR VERKLIGEN SNÖ!!!!
Men hem kom jag och sen in i en varm skön dusch! jag och tess kläcker lite cider och mår toppen! =)
Vi drar hem till Tobbe och får med han ut på puben! =)
det var en kul kväll med mycket stoj! hahaha!
Det tråkiga var väl att Tess missade bussen =( men hon kom hem även fast att det blev sjukt mycket dyrare!!

Hoppas vi ses snart igen min lilla älskling! =) =) 



Kommentarer
Postat av: stig.

kon som sparkar måste vara en SRB.....slakta

2009-03-29 @ 19:13:51
Postat av: Anonym

Men vad är det för bilder du får tag på mig..Sen lägger du ut dem också ahh...

haha ser ju inte klok ut.

Men kul var det i fredags...Puss min älskling....!

2009-03-29 @ 19:41:31
Postat av: Anonym

Men vad är det för bilder du får tag på mig..Sen lägger du ut dem också ahh...

haha ser ju inte klok ut.

Men kul var det i fredags...Puss min älskling....!

2009-03-30 @ 20:59:30
Postat av: Anonym

Det är väl klart att du vågar klappa hästen den ser så mysig ut vill ha den hästen.Såna där ko bestick har jag sett någonstans om det var på billiga nisse eller på rusta det kommer jag inte ihåg nu.Men jag ska hålla min ögon öppna.

2009-04-01 @ 10:33:42
URL: http://TheTattooGirl.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: