Torka aldrig tårar utan handskar

Jag har sett tv-serien, jag har läst böckerna. Igår läste jag ut sista delen i Tårka aldrig tårar.
 
Jonas Gardell har gjort ett mästerverk! Detta måste bli obligatorisk litteratur i skolan framöver! 
Om detta må vi berätta! Detta får aldrig aldrig aldrig glömmas bort! 
 
 
 
Jag har gråtit, skrattat och varit vansinnig genom dessa böcker. Jag har legat vaken långt in på natten och disskuterat detta med min sambo! 
HUR kunde detta ske? HUR kunde politikerna tillåtas att ens yttra sig på detta sätt! 
Politikerna ville registrera alla som insjuknade. De ville att de skulle ha en rosa stjärna! VA FAN! 
Det blir ju precis som nazitysklad med judehatet! 
 
Jag skäms som svenskmedborgare när jag läser dessa böcker! Detta skedde när jag var en liten skit! Alltså inte alls länge sen. På 80-talet! 
 
Samtidigt som jag är arg, så blandar sig min vrede med kärlek och skratt. De levde verkligen! Dom var kära, i varann, på livet. 
Paul är hjälten. Jag önskar så att jag hade en Paul i mitt liv. Han tog allt med en klackspark. 
 
-Vill ni ha glögg? 
- ja, tack. 
- Det finns ingen glögg. Här dricker vi champange. Varför dricka billigt varmt vin med russin i? 
 
Underbara Paul! 
  
 
Här är ett klipp från Pauls begravning. 
Ja, många dör. Alla dör. 
 
Jag som är otroligt känslosam bölade sönder när jag såg denna film! Detta klipp gör att jag gråter floder också! 
Böckerna är fylldna med intorkade tårar på sidorna nu. 
Men dessa böcker kommer alltid att vara aktuella! 
 
Vad jag inte förstår, som jag nog aldrig kommer att förstå, är varför man inte kan få älska vem man vill? Vad spelar det för roll om två kvinnor älskar varann?? Eller två män? 
Jag kan inte förstå varför det skulle bli en samhällsfråga, eller varför folk "stör sig" på bögarna! 
 
All kärlek är fin! 
Våra hjärtan har samma färg! 
Vårt blod är detsamma! 
 
 
 
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: