Vinter

Kan inte vintern ta slut nu?? 
Jag hatar snö. Jag vet att hata är ett starkt ord. Men jag gillar inte snö! 

Jag körde fast idag när jag kom hem. Jag ställde bilen och gick till kossorna. 


Dom är så vackra och söta. 
Få känna doften av ensilage igen gjorde mig tårögd. 
Jag saknar verkligen mina djur. Vill så gärna jobba med kossor igen! 
Dom råmade och blev nyfikna. Kom fram och sa hej. 

Jag vill så gärna arrendera en gård och ha fullt med kor. Jag vet att det är mycket jobb. Jag VET det. Men det är så jag vill ha det.
Mjölkkor är det nog kört för... Finns ingen ekonomi. Konsumenterna vill inte ens hjälpa till. Om dom köpte svensk mat så skulle kanske min dröm bli sann. Mjölkbonde! 
Men nu drömmer jag om köttkor och får. 

En dag kommer jag nå dit. En dag. 

Jag kämpar och kämpar! Drömmer, jobbar och planerar. 






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: