Brandövning och HLR

Idag hade våra elver studiedag och vi i personalen hade utbildning i brand och första hjälpen. 
 
Morgonen startade med brandövning. Vi satt i ett par timmar och gick igenom teori. När brandmannen tog av sig jackan så dog alla tjejer i rummet. Tajtare piké tröja får man ju leta efter! Samma sak med rumpan! Satan!! Detta ligger nog i kvinnans natur, att när en brandman kommer in i rummet så halvdör vi flickor. Vi fnittrar och tappar fokus från vår uppgift :P 
 
Efter teorin så gick vi ut och fick släcka bränder. 
 
Vi fick släcka brinnande docka med brandfilt. 
 
 
 
Även prova att släcka med brandsläckare. 
 
 
 
 
 
 
Rökigt värre! 
 
Efter lunch så fick vi HLR-utbildning. Jag glömde ta kort då. Det var nyttigt och riktigt jobbigt. Inte trodde jag att det var så tufft att ge hjärtmassage! Man får ju ta i för kung och fosterland! Jag hoppas verkligen att jag inte kommer behöva göra detta på riktigt någon gång! 
 
Det var en intressant dag med många nya lärdomar! 
 
Imorrn kör vi på som vanligt igen. Lektioner och elever. Fyra veckor kvar sen är det jullov. Jag vet inte än om jag får förlägning. Om jag inte får det så är jag utan jobb efter jul! =( 
Jag trivs så bra och jag vill verkligen inte sluta! 
Jag hoppas att mitt vikariat blir förlägnt! =) 
 
 
 
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: