Det krävs en Emelie till allt.....

OJ! Long time ago I was here! 

Min dans har tagit mycket tid. När jag inte dansar så springer jag! Måste få upp kondisen och stärka mina bålmuskler! Min hållning är ju katastofal på dansgolvet! 

 

Igår var jag på Ica Maxi. Jag hade lurarna i öronen full med hård rockabilly. Utan att tänka eller vara medveten om vad jag gör så blir det någon "cool" musikanpassnings grej och vips välter jag korgen... Jag skäms lite och plockar upp allt. Sen händer detta en gång till, och en gång till....Till slut så garvar jag bara och funderar på om jag skulle ta och stänga av musiken. Fast näääää! Jag älskar ju musiken! Om folk har problem så får dom väl säga till! Hahaha! Jag har upptäckt ett par nya band som lirar hårdare rockabilly och jag gillar det skrapt! Energipåfyllande och motivationen kommer till max!
Så ja, jag antar att många på Ica Maxi hade otroligt kul åt mig igår! Haha! Men vad gör det om hundra år? Bra att folk kan skratta, det har vi för lite av i vårt samhälle idag. 

 

Ikväll var jag ute på en löpsväng. Jag värmde upp med 1 km rask prommenad. Sen sprang jag 5 km. Högre BPM-tempo, mer styrka och hårade intervaller i backarna. Jisses vad jag orkar mer! Det är kul när det märks att jag pallar mer och kan pressa mig mer. Problemet är ju att jag pressar mig så otroligt hårt då! Så när jag kom hem så vinglar jag lite och min granne ville hjälpa mig att dra ut musklerna. Jag lägger mig ner och han drar i mina lår. Vilken smärta, vilken befrielse. När jag sen lägger mig på rygg och han drar ut baksidan så vrålar jag rätt ut! SMÄRTA!!! Fy!! Jag visste inte om jag skulle skratta eller gråta! 

Grannen hjälper mig med olika övningar och kallar mig galen som är ute och ränner. Jag vrålar som en gris på vissa övningar men känner samtidigt befrielsen komma. Smärtan släpper och jag känner mig 14 cm längre! =) 

Det som jag inte har lagt märke till är att fler och fler kommer ut och undrar vad som händer. Många trodde det var bråk. att jag blev nedslagen. 
Grannen garvar och säger att han hjälper mig få ut mina muskler! Hahaha! 
Jisses, vad är det med folk idag?? Tror alltid det värsta om allt?? Inte tänkte väl jag på att jag är omgiven av grannar dom hör och ser allt. Jag hade ju ont! 

 

Hur kommer det sig att jag alltid hamnar i lustiga situationer??! Alltid jag!? jaja, det krävs väl en Emelie till det :P 

Pinsamma situationer är jag proffs på att hamna i.... 

Nu blir det käk! Jag håller på att avlida! 

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: