Vetet är bärgat

Igår blev allt vete inkört. Det tuggade på bra och inget stopp och inget gick sönder. Kändes riktigt bra! 

Jag körde en del och jag har tänkt att få tröska ännu mer framöver. :) 

Igår fick jag ett telesamtal från fältet: 
"Vänd! Och ta med den största slägga du kan hitta!"
Ojoj. Ibland är det allvar. Det var ett stödben som inte ville riktigt. Men vi löste det fin fint :) 

Traktorbabes


Groupie i tröskan ;) 

Blå himmel och dammet yr. Fantastiskt! :) 

Vattenhalt på 13% 
Så jäkla braaaa!!! Precis så ska det vara :) 






Sädestömning ;) hehe


Kaka söker maka. 




Hemfärd i solnedgången 



Får bjuda på en bild som Kalle tog när jag tröskade. ;) 
Inte lätt att tröska ordentligt när han är med. :P 





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: