Elmia!

I går så styrde vi kosan mot Jönköping. Elmia lantbruk väntade. En bra dag som tog slut alldeles för fort. Träffade vänner som jag inte sett på länge. 
Diskussionerna gick heta om allt från mjölkrumsgolv till spengummin. Härligt att få nörda ner sig ordentligt! 
Koutställning och köttutställning. 
Det var en härlig dag i lantbrukets tecken. 
 
Det var skönt att få "komma tillbaka" till lantbruket en stund. Slippa stan och allt plugg. Man behöver stänga av ibland. 
 
Såklart tog jag några bilder. =) 
 
 
Denna bok har blivit rätt så omtalad. Nu hoppas vi på att den ska spridas till folk utanför lantbruket. Äntligen har jag en egen kopia av den och jag ska läsa den och beröras. Jag har börjat lite smått och ja, boken är tung. Kommer nog fällas någon tår bland sidorna.... 
 
 
Vinnarna i SRB-klassen
 
 
 
Vinnarna i Jersey-klassen
 
 
 
Vinnarna i SHB-klassen! 
 
 
 
Utställningens finaste tjur! 
 
 
 
 
Stora pojkar. Jag hade inte velat bråka med dom ;) 
 
 
 
Nästa år ska Elmia bli större! Dom ska expandera tydligen! 
Då blir det maskiner och djur samtidigt. Det ska bli intressant och se hur dom ska få ihop det =) 
Jag ser framemot det. Nu har det ju varit djur vartannat år. Det skulle ju vara kul att få nörda ner sig i djur varje år ;) haha! 
 
Var du på Elmia? Vad tyckte du om årets mässa? 
 


Kommentarer
Postat av: coffeeandcupcake.blogg.se

Hade gärna åkt dit med men de blev de inte :)

2015-10-25 @ 11:10:52
URL: http://coffeeandcupcake.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: