Nedläggning?

Har det blivit dags att lägga ner bloggen? Finns det fortfarande folk som bloggar? Jag startade bloggen 2008 i April. Snart 8 år sedan. Då handlade den om kor, livet på landet, dans och livet i allmänhet. Mycket tankar och funderingar. 
Nu hinns den inte med. Andra saker dyker upp. Sen känns mitt liv inte så intressant att dela med mig av... Jag pluggar, jobbar och lite annat därimellan. Är det verkligen intressant att läsa om?
 
Jag var hos en kompis och hon visade mig Guldtuben. En gala för Youtube användare. Dom fick pris för allt möjligt knepigt. Jag kände mig verkligen gammalmodig då. Jag fattade inte grejen riktig. Jag fick se klipp på folk som skrek som fjortisar och som fick pris för att de hade supermandräkt på sig... 
Kalla mig gammal, men nog är Oscarsgalan mer intressant?
 
Är det nu det händer? Är det nu åldern kommer ikapp? Jag har nog ingen åldersnåjja, eller.. Jo... Kanske lite... Jag liksom börjar känna av att många av mina vänner gifter sig, skaffar barn, hus, volvo osv. 
Jag började om med att plugga, bor i min lägenhet som jag trivs otroligt bra i, har mina voffar och min lilla trädgråd. Jag jobbar med mitt lilla företag som växer otroligt just nu, vilket är helt fantastiskt. 
 
Men barn är fortfarande en bit bort för mig. Jag vill plugga klart, få ett fast jobb, kanske lever jag på mitt företag om ett år? 
Människor runt mig har börjat tjata, är det inte dags för barn snart? Vad vet dom om det? Jag kanske inte ens kan få barn? Har dom tänkt på det? Vill jag ha barn? Har dom tänkt på det? Varför är alla så besatta av att andra ska skaffa barn. Jag är 28 år. Jag vet att klickan tickar, men blir det bättre av allt tjat runt mig? 
 
Jag tycker att jag är rätt så klok, när jag säger att jag vill ta min examen först. Jag är ju halvvägs förtusan! 
 
Påtal om examen. Jag har suttit och svettats över mitt examensarbete. Skrivit flera timmar, suddat, skrivit om, läst, funderat. Svurit, osv. Men idag skickade jag in det. Det är inte slutgiltigt än. Ska få handledning på tisdag och sedan göra småändringar. 4/4 ska det lämnas in. Jag är nervös. Har jag åstakommit något bra? Kommer min lärare bli nöjd? 
Jag vet någon som skulle kunna läsa det och hjälpa mig, men tyvärr är det inte möjligt. Jag minns orden som sas för över ett år sedan: "Om du bestämmer dig för att läsa så kommer jag hjälpa dig, stötta dig." Det sket sig, men visheten och klokheten skulle jag behöva nu. Uppsatser är inte att leka med. Är det någon som kan dom så är det du. 
 
Igår var jag ute med några kompisar. Jag minns inte när jag var på krogen sist! Men jisses vad kul vi hade. Vi bowlade och hade en fantastisk kväll! Nya bekantsakper fick jag och sen så sprang jag på M. Det är nog 10 år sedan vi sågs! Jag bokstavligen snubblade över M. Vi båda bara gapade! Stirrade på varann som om vi sett varsitt spöke! WOW! Det var så häftigt! 
M berättade om giftermål och hus! Jag hoppas vi ses igen inom 10 år ;) Skulle vara kul att ta igen lite tid. 
 
 
Nu är klockan över midnatt och jag ska försöka sova lite grann. Imorrn ska jag jobba lite. Ska bli roligt. Jag älskar verkligen att jobba med mitt lilla företag. 
 
Natti natt 


Kommentarer
Postat av: Jennie Johansson

Hon låg i säte. Därför det blev snitt. :)

2016-03-27 @ 09:07:01
URL: http://mammajenniejohansson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: