Lyckan att få fria händer

För någon helg sen eller två så fick jag ett par spadar i handen, någon kratta, räfsa och annat bös. jag fick även orden: "Gör vad du vill, jag har ingen plan med detta." 
Jag trodde mina öron skulle ramla av.... VAD hörde jag precis? 
Men så var det. Fria tyglar blev det och jag började lite försiktigt. Meeeeeen som ni vet, så slutade det med att röjar ralf kom fram. 
 
Högen bakom mig med gräs och jord växte och växte. Jag högg i, grävde, stånkade och stönade. Svetten rann och solen stekte. 
Det var en perfekt dag för trädgårdsarbete! 
 
Enya var med  hela tiden och kontrollerade att jag hittade pinnar och rötter som man kunde bära på. Hon står alltså på en gammal köksrabatt. Det syns inte, men det är några stenar där som en fin ram. 
Ju mer jag grävde, ju flera hittade jag. 
 
Det blev sååå fint! 
Det tråkiga är att det aldrig syns lika bra på bild hur det blev. Jag är inte klar än. Jag ska gräva ur mer och lägga på ny fin jord och sen plantera lite örter och kryddor. Hur lyxigt blir det inte i sommar, när man sitter där och grillar och ta färska kryddor till köttbiten? 
 
Just nu är det minus på nätterna så planteringen får vänta. Nästa vecka är det påsklov, då kanske det blir läge att gräva lite till. Finns en till sån här fin köksträdgård gömd, så den ska också grävas fram. 
 
Mys i solen är viktigt. När chefen säger till att nu vilar vi. Då är det bäst att lyda :P 
 
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: