Dubbelkommando, pest eller kolera?

När jag fick beskedet att min anställning på Tullängen inte skulle förlängas pga besparingar så stod jag inför två val.
1. Söka jobb som en dåre och hitta något. 
2. Satsa allt jag har på mitt företag. Utveckla det och tokköra framåt. 
 
Det blev val 2. 
 
Sagt och gjort. Hem och räkna och fundera. Jag letade info, läste paragrafer och regler. Pratade med kollegor i branchen och med kollegor som lämnat branchen. 
Mina vänner som är företagare har agerat bollplank och jag är dom evigt tacksam. För jösses vad jag har pepprat dom med frågor, funderingar och panikande. 
 
När jag fått lite koll på läget, så var jag tvungen att fundera på i vilken ordning allt ska göras. BILEN! Bilen är nr 1! Jaga rätt på ett dubbelkommando. Montera in det och sedan reg.besiktiga om bilen. 
Hur svårt kan det va? 
Tydligen oerhört svårt. Först ringa ihjäl sig till besiktningen och fråga en miljon frågor om vad som gäller och inte gäller. 
Vi blev nästan kompisar till slut :P 
 
Sen hem och skruva, fundera, vara arg, frusterad. Prova igen och igen. Tack gode gud att man har människor runt sig som hjälper mig! 
 
 
 
Montering pågår
 
 
OM det har gått åt verktyg :P 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Här ser ni att vajrarna är dragna och väntar på att bli monterade på förarsidan. 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
På besiktningen sen så gick det över förväntan. Jag var så otroligt nervös. 
Reg besiktning, lämp besiktning och en kontroll besiktning. Alla tre blev godkända. Jösses amalia! Det var nästan som att gå till tandläkarn. 
 
Nu har jag kört i två veckor och det är en otrolig känsla att ha monterat detta och det funkar och allt är godkänt! :D 
 
Jag har lärt mig en sak. Jag kommer ALDRIG mer montera ett dubbelkommando. Nästa bil jag köper så kommer försäljarna att få fixa det innan leverans. 
I tre veckor höll vi på med detta "lilla" projekt. 
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: