Projekt Sockerbeta!

Sockerbetor är inget vi har här uppe direkt. 
Och när man väl får chansen att se 800 ton betor så blir man lite tagen. Det var ändå LITE av den skörden som skall bli! 
 
Jag fick ta med mig en beta hem och ikväll var det dags! Att äta den!! 
 
Jag tyckte att den var go rå. Men jag provade att steka den också. Den blev faktiskt riktigt god! =) 
Den skulle nog vara riktigt mumsig på ett grillspett! 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Jag tycker att det är lite synd att det inte finns betor att köpa i butik. Den är ju god! 
 
Jaja, kanske kan jag få tag i ett par till i helgen. Då får det banne mig bli grillspett! =) 
 
Har ni smakat sockerbeta någon gång?? 
 
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: